Ik heb dit stukje gekozen om in de les te doen. Ik heb dit stukje gekozen omdat er veel verschillende dingen in komen en vooral door de titel het erg in dit thema past. Ik heb een paar vragen die ik de kinderen zou stellen. Als ik me zou verdiepen in de instrumenten van China en zou weten hoe ze klinken zou ik daar ook meer verdiepende vragen over kunnen stellen.
1.
Waar
denk je dat de muziek vandaan komt? Veel kinderen zullen waarschijnlijk zeggen China of Japan. Dit stukje komt uit China.
2.
Hoevaak
hoor je het stukje van 16 tellen met de fluit? 5 keer, daarna doen ze het met
een ander instrument.
3.
Hoevaak
hoor je het stukje van 16 tellen met de fluit voordat het rimte begint? 3
keer. De meeste kinderen zullen dit wel hebben gehoord.
Ik heb hierboven nog een muziekstuk. Dit is heel andere muziek als het stuk hiervoor. Dit zou ik nog in de les kunnen gebruiken om het te vergelijken. Zo kunnen ze gelijk zien (of horen) dat er verschillende muziek is in China, net zoals hier eigenlijk. Hierbij kan ik deze vragen stellen:
1. Waar denk je dat deze muziek
vandaan komt? De kinderen zullen snel
zeggen china. En dat klopt.
2. Wat is het verschil met het
eerste stukje Het is rustiger en het
blijft langer hetzelfde. De kinderen zullen dat ook merken omdat het nogal
duidelijk is.
3. Hoeveel instrumenten hoor je in
het eerste stukje? 2
4. Hoe merk je dat er van instrumenten
word veranderd? Het stukje klinkt anders
en heeft een ander ritme. Ik denk dat de kinderen dit moeilijk zullen vinden om het te omschrijven maar na wat aansturing zal het ze wel lukken.
Kelsey
Geen opmerkingen:
Een reactie posten